Förbundsstyrelsen

Fotograf: Helena Forsberg

Vår organisation

Vår organisation byggs upp av våra medlemmar, förbundsstyrelsen och förbundsledningen.

Grunden i Målareförbundet består av cirka 13 000 medlemmar som tillhör någon av våra nio avdelningar. I förbundsstyrelsen sitter medlemmar från alla avdelningar. De har valts av sina arbetskamrater för uppdraget. Förbundsledningen består av 3 valda medlemmar som har det yttersta ansvaret för vårt förbund.

Det är förbundets medlemmar som bestämmer inom vilka områden Målareförbundet ska bedriva verksamhet. Genom stadgarna som anger förbundets uppgift i kombination med omvärldsanalyser och medlemsenkäter vet förbundet vad medlemmarna tycker.

Våra medlemmar tycker att:

1. Arbetsmiljö
  2. Anställningstrygghet
  3. Skydd mot inkomstförluster
  4. Löner
  5. Bekämpande av arbetslöshet

är de fem viktigaste fackliga frågorna Målareförbundet ska arbeta med.

Vi är Sveriges äldsta nu verksamma fackförbund!

Kontakta gärna oss!

Orginisationsnummer:
802002-3894

Postadress:
Svenska Målareförbundet

Besöksadress:
Hagagatan 2

Kontakt:
Mejl: post@malarna.nu

Bli medlem!

Bli medlem direkt på vår hemsida via vår webbansökan – snabbt smidigt och enkelt.

Till webbansökan

Granskad: