Bli medlem i Målareförbundet

Gå med i Sveriges äldsta fackförbund! I över 130 år har vi med framgång kämpat för högre löner och säker arbetsmiljö för Sveriges målare och lackerare. Vi vet vad vi gör!

När du är medlem har du möjlighet att påverka både din egen och dina arbetskamraters arbetssituation. Du får också ta del av förmåner och försäkringar som är knutna till ditt medlemskap. Läs mer om vad ditt medlemskap innebär här.

Börja med att skriv in ditt personnummer i formuläret nedan, därefter fyller du i resten av formuläret och klickar på "skicka ansökan".

OBS! Utträde ur ditt nuvarande förbund (om du är medlem i ett annat fackförbund) sker inte automatiskt. Notera att du inte heller automatiskt blir medlem i a-kassan när du går med i facket. Ansök om medlemskap i a-kassan direkt på deras hemsida.

Steg 1: Ange ditt personnummer

Steg 2: Fyll i formuläret

Personuppgifter
Namn:
Personnummer:
Din anställning
Ogiltigt datum
Jag ansöker medlemskap som:
A-kassan

Genom ett medlemskap i A-kassan kan du få ersättning om du skulle bli arbetslös. Du blir inte automatiskt medlem i A-kassan när du ansöker om medlemskap i förbundet, utan du måste ansöka separat till a-kassan. När du i nästa steg slutför din ansökan till förbundet får du en länk till a-kassans medlemsansökan. Fyll då i den direkt så missar du ingen värdefull medlemstid.

Ansök via post eller mejl

Vill du inte ansöka genom vår webbansökan går det lika bra att mejla eller posta in en inträdesblankett till oss.

Enklaste sättet att skicka tillbaka ansökan är att skanna in den och skicka med e-post till: post@malareforbundet.se

Om du väljer att skicka din ansökan med post kan du använda kuvertet i blanketten. Inget frimärke behövs!

Om du saknar utskriftsmöjlighet, sänd ett mejl till post@malareforbundet.se så kan vi skicka en ansökningsblankett till dig. Glöm inte att skriva ditt namn och adress, så vi vet var vi ska skicka blanketten!