Aktuellt från avtalsrörelsen

• LO-förbunden säger upp bemanningsavtalet

LO-förbunden säger upp sitt avtal med Bemanningsföretagarna efter att förhandlingarna om villkor för de bemanningsanställda strandat.

• Information om pågående förhandlingar

Vi vet att det finns många som är intresserade och följer vad som sker i våra avtalsförhandlingar med Måleriföretagen om Måleriavtalet. I detta avtalsextra ger vi en övergripande beskrivning av hur förhandlingsläget ser ut och vad som händer och sker...

• Avtalskrav är nu växlade på Lackavtalet

Målareförbundet har i dag överlämnat huvudyrkanden för Lackavtalet till Motorbranschens Arbetsgivareförbund (MAF).

• Avtalsinfo

I dag träffas Måleriavtalets förhandlingsdelegation och på onsdag påbörjas förhandlingarna om ett nytt Måleriavtal.

• Lackerarnas förhandlingsdelegation samlad

Idag träffas lackerarnas förhandlingsdelegation i Helsingborg för att förbereda det sista inför överlämnandet av våra krav på Lackavtalet samt de kommande förhandlingarna.