Policys

För att du ska veta att vi behandlar dina uppgifter rätt har vi en sekretesspolicy. Målareförbundet har också en app, till både IOS och Android. Det som sparas när du använder appen är telefonens app-id samt vilken version av operativ-systemet som används.

Sekretesspolicy
För att du i framtiden ska kunna få information från Målareförbundet sparar vi de uppgifter som du själv lämnar, till exempel då du fyller i formulär här på webbplatsen eller på sociala medier. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till en tredje part. Uppgifterna du har lämnat kan användas för utskick per post, sms och e-post samt för marknadsföring och information via sociala medier, om du inte invänt mot detta.

Du har rätt att en gång per år, efter skriftlig ansökan, få veta vilka personuppgifter som behandlas av förbundet. Svenska Målareförbundet är på din begäran skyldig att rätta felaktiga uppgifter om dig.

Läs mer om PUL här.

Målareförbundets app

Den information vi sparar gällande appen är:

• Telefonens app-id
    Varje telefon har ett id som motsvarar tillverkarens möjlighet att kunna hitta telefonen vid utskick av push till användaren. Detta id är unikt per tillverkare och kan därför inte användas för att identifiera telefonen.
  • Operativsystem
    Vi sparar vilken version av operativ-systemet som används. Detta för att se vilka typer av operativ-system och vilka versionen som används. Detta är behjälpligt vid felsökning samt om vilka funktioner som kan användas i appen.