Grafisk manual

Att synas och höras i en situation där alla andra pratar samtidigt är svårt. Att då dessutom försöka nå ut med ett visst budskap kan kännas omöjligt. När vårt förbund ska synas och höras är det i ett klimat där många andra pockar på uppmärksamhet. För att vi ska nå ut med vårt budskap är det därför oerhört viktigt att vi säger samma sak, i tal, i skrift och visuellt.

Vi har ett starkt varumärke hos våra medlemmar. De vet att de kan vända sig till Svenska Målareförbundet för att få råd, stöd och förhandlingshjälp när de behöver. Men för att göra andra uppmärksamma på vad vi kan måste vi synas i mängden.

Vi vill ju visa att vi är en part att räkna med! För att lyckas måste vi bli igenkända, gång på gång och i alla de sammanhang där vi verkar. Det är här vårt varumärke och vår logotyp kommer oss till hjälp. Vi finns över hela landet det ska synas – ett jobb vi gör tillsammans!

Ladda ned vår Grafiska manual:

Målarna Grafisk manual