Välkommen på seminarium!

Seminariumet "Lönebildning i en ny tid?" diskuterar kring rapporten "Industrins lönenormering kan och bör reformeras" av professor Lars Calmfors och arrangeras av 6F och Katalys.

I rapporten "Industrins lönenormering kan och bör reformeras" undersöker nationalekonomen professor Lars Calmfors lönenormeringens samhällsekonomiska konsekvenser på sysselsättning, internationell konkurrenskraft, inflation och arbetskraftens fördelning mellan yrken och sektorer.

Hans inledning och rapport kommer under seminariet att kommenteras av två expertpaneler med medverkande från olika fackförbund och ekonomer.

Medverkande:

Lars Calmfors, professor i nationalekonomi och författare till rapporten "Industrins lönenormering kan och bör reformeras".

Hans inledning och rapport kommenteras av två expertpaneler:

Ekonompanel:

• Annika Winsth, chefsekonom Nordea
  • Juhana Vartiainen, ledamot Industrins ekonomiska råd
  • Åsa Olli Segendorf, enhetschef, utredningsenheten, Avdelningen för penningpolitik Sveriges Riksbank

Partspanel:

• Veli-Pekka Säikkälä, avtalssekreterare IF Metall
  • Mattias Dahl, VD på Transportföretagen
  • Mikael Johansson, ordförande Målareförbundet samt 6F
  • Susanna Gideonsson, ordförande Handels

Moderator: Enna Gerin, utredare vid fackliga idéinstitutet Katalys

Välkommen!

Måndagen den 15 oktober kl 13.30-16.00, ABF-huset, Sveavägen 41, Stockholm, Fri entré men kom ihåg att anmäla dig!

Anmäl dig