Ledigt jobb: Svenska Målareförbundet söker verksamhetsassistent med placering i Göteborg

Är du bra på att ha ordning och reda och få saker att hända? Målareförbundet söker nu en driftig och självgående verksamhetsassistent för placering på vårt kontor i Göteborg.

Publicerad:

Arbetsplatsen är ett mindre kontor med ombudsmän och förtroendevalda, som även samverkar i ett operativt regionsamarbete i södra Sverige. Du kommer att ha ett brett arbetsområde med fokus på medlemsservice och kontorsuppgifter. Arbetsinnehållet är varierat och den ena dagen är inte den andra lik.

Vi söker dig som kan verka självständigt i detta uppdrag som till stor del handlar om att vara spindeln i nätet. Uppdraget är mycket av ett administrativt serviceuppdrag som kommer att ställa krav på bra förmåga att kommunicera i tal såväl som i skrift. Många av uppgifterna kräver dessutom stor datorvana samt att du kan arbeta strukturerat med framförhållning.

Som verksamhetsassistent hos oss utgör du det administrativa stödet till våra ombudsmän och förtroendevalda i deras arbete och förväntas samverka i den långsiktiga utvecklingen av vår verksamhetsplan. Du kommer att hantera enklare medlemsärenden, handläggning av studier, samt ta hand om utskick, kallelser och protokollshantering.

I tjänsten ansvarar du bl.a. för korrespondens till förbundet, fakturering, handläggning av ekonomiärenden, statistikrapportering, medlemsregister samt allmänna kontorsgöromål.

Om du trivs med ett brett uppdrag med växlande tempo kommer du att få ett stimulerande arbete tillsammans med vårt gäng! Att du delar arbetarrörelsens värderingar ser vi som en självklarhet.

Vi vill att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete där du har verkat i en serviceroll. Utbildningsmässigt behöver du ha minst gymnasiekompetens samt goda kunskaper i Officepaketet. Vi sitter i trevligt kontor i centrala Göteborg tillsammans med fackförbunden Elektrikerna, Fastighets och Byggnads.

Tjänsten omfattar 100 % med tillträde snarast. Avtal enligt Handels AFO-avtal.

Vill du veta mer?

För vidare frågor om tjänsten kontaktar du:
Jonny Svenson, förste ombudsman och personalchef, telefon 033-20 55 82.

Ansök!

Vår organisation ska kännetecknas av mångfald och återspegla samhällets struktur. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.

Skicka din ansökan senast den 15/11 till rekrytering@fasab6f.se
Ange referens "Verksamhetsassistent".

Intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag!