Fotograf: Nordsjö Professional

Bli årets Nordsjölärling och få 20 000 kronor!

Nu är det åter dags för händelsen, Årets Nordsjölärling! Stipendiet är instiftat av Svenska Målareförbundet och Nordsjö. Ta chansen och ansök redan idag! Fyll i anmälningsblanketten och lämna in den senast den 18 maj 2018.

Det första stipendiet delades ut 1989. Stipendiet visar att lärlingens yrkeskunnande är gott, att den sociala kompetensen är hög liksom viljan att lyssna och lära av "mäster".

Vilka kan ansöka?

Alla gesäller som avlagt godkänt gesällprov under 2017, som genomgått branschutbildningen, är med i Svenska Målareförbundet och jobbar för ett företag som har Nordsjö som huvudleverantör, eller har arbetat med Nordsjö-produkter är kvalificerade att konkurrera om titeln årets Nordsjölärling och belöningen på 20,000 kronor.

Hur ansöker man?

Är du inom den beskrivna ramen eller känner du någon som är det. Fyll i anmälningsblanketten nedan. Lämna in den på Målareförbundets avdelningsexpedition på orten där du bor, senast den 18 maj 2018. Du hittar vilken avdelning du tillhör och adress här.

Ladda ned anmälningsblankett