Anders Korneliusson föredrar en motion

Fotograf: Diana Oldenburg

Påverka Målareförbundet genom att skicka in motioner

Varje år kan du som medlem lämna in motioner för att påverka hur du vill ha ditt Målareförbund. Just nu pågår årets förbundsmöte där motionerna föredras, argumenteras för och emot och därefter beslutas om.

Just nu föredrar Anders Korneliusson från Förbundskontoret en motion som har kommit in – "Att målareförbundet aktivt bedriver påtryckningar mot social dumping och fusk." En fråga som Målareförbundet idag redan aktivt jobbar med. Bland annat genom att påverka "Lex Lavall" som innebär att vi fått skärpta regler för utstationering och utökade kontrollmöjligheter, vi jobbar även tillsammans med europeiska federationen samt inom LO med dessa frågor med mera. Så just denna motion anses redan vara besvarad och något som Målareförbundet kommer att jobba vidare med!

Vill du skicka in en motion?
Kontakta din lokala avdelning så hjälper de dig!