Hallå där, elever!

Välkommen till Svenska Målareförbundet – med dig blir vi starkare! Visste du att du kan bli medlem i facket som skolmedlem?

Redan som skolelev kan du vara med och påverka din och dina kompisars arbetssituation. Svenska Målareförbundet är en förening som bara har ett intresse; att alla målare, lärlingar, servicearbetare och lackerare i Sverige ska ha det så bra som möjligt på jobbet! Så bli medlem du också! Som elev är det dessutom gratis!

Om du har frågor eller får problem under din skoltid, kanske när du sommarjobbar, så är det bara att höra av dig till oss.

I skolmedlemskapet ingår även:

• Möjlighet att påverka
  • Stöd i arbetsrelaterade frågor
  • Ersättning vid strejk
  • Rättshjälp
  • Facklig utbildning
  • Medlemstidning
  • Målarekortet
  • Försäkringar:
    • Medlemsolycksfall Fritid
    • Grupplivförsäkring
    • Kompletterings-TGL
    • Barngrupplivförsäkring

Bli medlem genom att fylla i blanketten!

Ansök om elevmedlemskap!

För att bli medlem fyller du i blanketten och skriver ut för att signera. Därefter skickar du in den till oss på Målareförbundet!

Enklaste sättet att skicka tillbaka ansökan är att skanna in den och skicka med e-post till: post@malareforbundet.se

Om du väljer att skicka din ansökan med post kan du använda kurvertet i blanketten. Inget frimärke behövs!

Om du saknar utskriftsmöjlighet, sänd ett mejl till post@malareforbundet.se så kan vi skicka en ansökningsblankett till dig. Glöm inte att skriva ditt namn och adress, så vi vet var vi ska skicka blanketten!